A gyermekek mai napirendje bizonyos kor felett sokkal zsúfoltabb, mint a miénk, szüleiké volt egykor. Az iskola szédítő ütemben követeli meg az ismeretek befogadását, az órarend ennek megfelelően zsúfoltabb, a kicsik élete már ebben a korban is tele van kötöttségekkel.
Játékos úszásoktatás, gyorsabb eredmény
Érdemes figyelmesen tájékozódni, amikor közösen döntenek a gyermek úszótanfolyamának kiválasztásakor. Ha jól választanak, ez az elfoglaltság nem a rohanásról fog szólni, inkább remek kikapcsolódást nyújt gyermekének a tanulás mellett.
Ha az úszásoktatás nem csupán kötelességet, hanem játékot jelent számára, sokkal inkább szeret majd részt venni, könnyebben beilleszkedik, gyorsabban, jobb eredmények várhatók.
Tiszta sor, hogy az úszótanfolyamnak alkalmazkodnia kell az uszoda egyébként forgalmas életéhez, és az időkihasználást ahhoz kell igazítani. Az odaajándékozott figyelemmel azonban megtalálhatjuk a lehetőséget a játékra, illetve, hogy a gyermek tényleg gyerekként érezze magát. Érdemes a döntés előtt végignéznie az úszásoktatás egyetlen foglalkozását, mielőtt kiválasztja a úszásoktatót.
Ráhangolódás, idő, figyelem
A gyerekek szeretnek mozogni és olyan klassz az a pár perces bemelegítés. Igazából ki nem hagynák! Néha előfordul, hogy egy-egy bemelegítő gimnasztikai gyakorlat kimarad, ilyenkor megszólal valamelyikük, - Gabi néni, és most az nem lesz, hogy... ? - és mutatja a kimaradt gyakorlatot. Ilyenkor nagyszerű érzés, hogy mennyire viszonozzák a figyelmet.
Lényeges szempont a gyermek ráhangolódása. Az edzés elején van egy szakasz, amikor a korábbi órákon tanultakat ismételjük. Ez egy klassz bevezető fázis, amikor a gyermek valóban ráhangolódik a foglalkozás hangulatára. Nem új dolgokkal kell ismerkednie, hanem gyakorolhatja azt, amit az elmúlt alkalommal tanult. Ez az ismétlés, az elmélyítés, a bevezetés ideje, amit ráadásul pár gimnasztikai elemmel indítunk.
Tanulás és játék, korlátok nélkül
Kár volna, ha gyermeke úgy érezné, hogy az úszásoktatás bármilyen korlátot jelent. Ezért általában nem vagyok szigorú a percek számolásával. Rendesen kitöltjük a foglalkozások időtartamát, jó alaposan megforgatjuk az új mozgáselemeket, minden apró részletet begyakorlunk. A foglalkozás igazi csúcspontja pedig a játék.
Meggyőződésem, hogy a gyermekeknek bőséges időt kell hagyni a játékra. Emlékezzen vissza saját gyermekkorára, mennyire szeretett játszani! A gyermek igazi lételeme a játék, amikor saját magával és társaival játszhat önfeledten. Az uszodában sincs ez másképp. Az új feladatok gyakorlása után következhet a vidám, igazi gyermeki kikapcsolódás.
Sokan nem is gondolják, mennyire fontos része ez az úszásoktatásnak. Nem csupán a már elsajátított mozgások gyakorlását jelenti, hanem a gyermek boldog játékát, amiben nagy öröm felnőttként részt venni.
Ha kell, sokadjára is bedobom a labdát a medencébe, és boldogan úsznak utána a gyermekek, hogy elkapják. Gyakran annyira belefeledkezünk, hogy képes vagyok elkésni a következő programomról. De hát kinek volna szíve kiparancsolni őket a medencéből saját maga miatt?
Oktatás = törődés szívvel, testtel, lélekkel
Ha az úszásoktatásról kérdeznek, azt szoktam válaszolni, hogy csak szívvel... Meg kell adnunk gyermekeink számára a bőséges törődést, minden téren. Nem órára jöjjenek és ne edzésre érkezzenek, hanem olyan helyre, ahol igazán jól érzik magukat, ahol valóban szeretnek lenni. Ezt kiadós figyelemmel, empátiával, törődéssel és sok-sok játékkal lehet elérni. Kerek egész foglalkozásokat szeretek tartani a korlátok közé szorított óraadás helyett.
Nem is lehet ezt másként csinálni, az elmúlt évtizedek tapasztalata igazol. Aki a gyermekek között éli életét, annak illik ismernie a kicsik minden ki nem mondott gondolatát. A megértés és a törődés a legfontosabb az úszásoktatás terén is...
Válasszon Ön is olyan oktatót gyermekének, aki hasonló elvek szerint törődik gyermekével! Miért is adná más kezeibe, mint akinek szíve már évtizedek óta értük dobog?